Music

Music Monday: Made In The A.M. Deluxe

Het is weer tijd voor een nieuwe Music Monday met vandaag het nieuwe album van One Direction! Het was nogal een drama, Justin Bieber en One Direction brachten op dezelfde dag een album uit. Justin maakte er nogal een drama van en One Direction had zoiets van; achja, het hoeft niet persé op nummer 1 te komen. Ik koos ervoor om het album van One Direction te kopen en die ga ik vandaag voor jullie reviewen.

ArticleSharedImage-55915.jpg

Allereerst even de naam. Ik denk dat veel mensen weten dat One Direction een pauze neemt en dat er nu veel roddels rond gaan over dat ze niet terug komen: de jongens hebben al 10 keer gezegd dat niemand naar die roddels moet luisteren en dat ze echt terug komen, maar alsnog kwam er een roddel uit over de naam. Made In The A.M. zou namelijk niet staan voor Made In The After Midnight maar voor Made In The After Math. Liam heeft gezegd dat dit onzin is, even zodat niemand dit meer geloofd. Wel is het mogelijk dat het staat voor Made In The After Malik, de periode nadat Zayn Malik de band verliet.

Dan de album cover. Super mooie foto. Je kunt echt zien dat de jongens volwassener zijn geworden. Als je de speciale deluxe editie hebt gekocht dan krijg je er nog 4 fotokaarten van de jongens bij en je krijgt een armbandje. De cd zit verwerkt in een soort boekje met kleine berichtjes geschreven door de jongens en met songteksten. Super leuk gedaan!

ArticleSharedImage-55917

Goed, nu het belangrijkste. De muziek. Het deluxe album bevat 17 nummer, net zoals de meeste deluxe albums van One Direction. Het album is een mix van veel verschillende soorten muziek. Zo heb je rustige nummers maar er zijn ook liedjes waarop je helemaal los kunt gaan.
Hey Angle
Hey Angle gaat over de fans die zijn overleden. Het is een super mooie tekst. Je verwacht waarschijnlijk dat het een heel rustig en zielig liedje is maar dat is niet zo. Hey Angle is geschreven door Ed Drewett, John Ryan en Julian Bunetta.

Drag Me Down
Ik denk dat de meeste van jullie deze al wel kennen. Drag Me Down is een vrolijk nummer die in de top 40 staat/heeft gestaan. Ik vind het een super leuk nummer. Drag Me Down is geschreven door Jamie Scott, John Ryan en Julian Bunetta.

Perfect
Er is ook een grote kans dat jullie Perfect al kennen. Perfect is de tweede single van dit album en het word vaak gedraaid op de radio. Perfect is ook een super leuk nummer. Geschreven door Harry Styles, Louis Tomlinson, Julian Bunetta, Jacob Kasher, John Ryan, Jesse Shatkin en Maureen Anne McDonald. Echt heel veel schrijvers dus.

Infinity
Infinity kun je ook al kennen want ook Infinity word vaak gedraaid op de radio. Infinity is wat rustiger en ik vind de lyrics heel goed. Het is geschreven door John Ryan, Jamie Scott en Julian Bunetta. Misschien valt het je al op maar deze drie mannen zijn eigenlijk de vaste schrijvers voor One Direction, vandaar dat hun namen zo vaak voorkomen.

End Of The Day
Dit is een van mijn favorieten. Harry deed vroeger vaak de uitspraak ‘At the end of the day’ en ik vermoed dat het daar ook een beetje vandaan komt. End Of The Day is een vrolijk nummer en het is geschreven door Liam Payne, Louis Tomlinson, John Ryan, Julian Bunetta, Ed Drewett, Jacob Kasher, Gamal ”Lunchmoney” Lewis en Wayne Hector. Ja, je leest het goed, Lunchmoney Lewis van o.a. Bills heeft meegeschreven.

If I Could Fly
If I Could Fly is een heel rustig nummer maar wel heel mooi. Het is geschreven door Johan Carlsson, Harry Styles en Ross Golan.

Long Way Down
Ook Long Way Down is een rustig en mooi nummer. Het heeft een beetje een acoustic vibe. Long Way Down is geschreven door Liam Payne, Louis Tomlinson, Jamie Scott, John Ryan en Julian Bunetta.

Never Enough
Door de titel verwacht je een heel zielig, rustig nummer maar dat is het totaal niet. Voor de One Direction fans; je kunt het een beetje vergelijken met Act My Age. Never Enough is ook een van mijn favorieten. Het is geschreven door Niall Horan, John Ryan, Jamie Scott en Julian Bunetta.

Olivia
Oh wat hebben alle meisjes die Olivia heten geluk, haha. Olivia is ook een lekker vrolijk nummer. Ik vind het niet het beste liedje maar het is wel lekker vrolijk. Olivia is geschreven door Harry Styles, John Ryan en Julian Bunetta.

What A Feeling
What A Feeling heeft een beetje een 90’s vibe. Ik vind het wel leuk, maar je moet er wel een beetje van houden. Geschreven door Jamie Scott, Mike Needle, Daniel Bryer en Louis Tomlinson.

Love You Goodbye
Love You Goodbye zou gaan over een kapot gelopen relatie van een van de jongens. Het is dan ook best een zielig nummer. Geschreven door Louis Tomlinson, Julian Bunetta en Jacob Kasher.

I Want To Write You A Song
I Want To Write You A Song is ook een heel rustig nummer, met super goede samenzang. Het klinkt echt geweldig en het is heel rustgevend. Het is geschreven door Ammar Malik (wat ik vrij raar vind… Malik? Familie van Zayn? Wat?), John Ryan en Julian Bunetta.

History
History is ook een vrolijk nummer die een beetje een acoustic vibe heeft. Het is een van mijn favorieten. Het gaat over de band en de fans. Super mooie boodschap. History is geschreven door Liam Payne, Louis Tomlinson, John Ryan, Julian Bunetta, Ed Drewett en Wayne Hector.

Temporary Fix
Temporary Fix is de nieuwe No Control. Ik houd van dit nummer. Lekker vrolijk! Het is geschreven door TMS, Wayne Hector en Niall Horan.

Walking In The Wind
Walking In The Wind gaat voor mijn gevoel over Zayn. Luister maar eens goed naar de lyrics en je snapt wat ik bedoel. Anyway, Walking In The Wind is niet echt een druk nummer, maar ook niet echt rustig. Het zit er een beetje tussenin. Het is geschreven door Harry Styles, Jamie Scott, John Ryan en Julian Bunetta.

Wolves
Wolves is een heel vrolijk en leuk nummer. Een van mijn favorieten, sowieso! Wolves is geschreven door Liam Payne, Niall Horan, Andrew Haas, Ian Franzino en Will Champlin.

A.M. 
Dit is mijn favoriet! A.M. is zo mooi! Love it. Het is geschreven door Harry Styles, Niall Horan, Liam Payne, Louis Tomlinson, Ed Drewett, Julian Bunetta, John Ryan en Wayne Hector.
Made In The A.M. is zeker een aanrader en ik ben blij dat ik Made In The A.M. heb gekocht in plaats van Purpose.

Q: Heb jij Made In The A.M. gekocht/geluisterd?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

