Music Monday: 5SOS Sounds Good Feels Good (Deluxe) review

Vrijdag kwam het tweede album van 5 Seconds of Summer uit: Sounds Good Feels Good. Vandaag ga ik die voor jullie reviewen! Spannend en lastig, want dit is de eerste keer dat ik een album review. Hopelijk vinden jullie het leuk! Ik wil trouwens even zeggen dat ik bij schrijvers alleen de jongens van 5SOS noem want de songwriters kennen de meeste mensen toch niet.

sgfg

Money

Money gaat over een feest/concert. Het gaat eigenlijk een beetje over het losgaan op een feest of concert. Het is een lekker vrolijk nummer en dit gaat sowieso het publiek helemaal los krijgen. Ik vind het een leuk nummer maar het is niet het beste nummer op het album. Dit nummer is geschreven door Luke en Ashton.

She’s Kinda Hot

She’s Kinda Hot gaat over The New Broken Scene. The New Broken Scene is iets wat 5sos heeft opgezet zodat mensen zich minder onzeker voelen over hun problemen zoals angst en depressies. She’s Kinda Hot laat eigenlijk zien dat het oke is om anders te zijn. Ik vind het een heel leuk nummer. Geschreven door Ashton en Michael.

Hey Everybody!

Hey Everybody gaat over geldproblemen. Het laat eigenlijk zien dat je er wel door komt als je geldproblemen hebt en dat je er het beste van moet maken. Ook laat het zien dat het een heel normaal probleem is. Dit is een van mijn favorieten en de videoclip is ook super leuk! Geschreven door Calum.

Permanent Vacation

Permanent Vacation gaat over anders zijn, en dat dat goed is. Dit is mijn favoriet van het album en het is geschreven door Luke en Michael.

Jet Black Heart

Dit is best een donker liedje. Het gaat als ik me niet vergis een beetje over een depressie en over een kapotte relatie. Ik vind het wel een super mooi liedje, vooral als ze het live spelen klinken de stemmen fantastisch bij elkaar. Geschreven door Calum en Michael, mijn favoriete jongens, haha.

Catch Fire

Catch Fire gaat over een kapotte relatie maar hij is nog verliefd op haar. Ik vind Catch Fire een super mooi nummer. Geschreven door Luke en Michael.

Safety Pin

Safety Pin gaat over elkaar helpen. In deze generatie zijn er veel mensen die zichzelf pijn doen, die depressief en die angst hebben. Als iedereen elkaar helpt dan komt het allemaal goed. Daarom is 5sos The New Broken Scene begonnen. Ze willen zoveel mogelijk mensen helpen; ze hebben zelf ook veel meegemaakt. Geschreven door de songwriters. Safety Pin is een lekker vrolijk nummer.

Waste The Night

Waste The Night is in de stijl van The Killers. Dit nummer gaat erover dat hij gewoon met het meisje wil zijn. Hij wil niet weer een nacht laten verpesten en hij gaat door tot hij haar heeft. Waste The Night is geschreven door alle vier de jongens; Ashton, Calum, Luke en Michael. Waste The Night is ook super catchy en mooi.

Vapor

Dit is een van mijn favorieten. Hij wil haar helemaal voor zichzelf en hij wil voor altijd bij haar zijn. Ik vind de lyrics van Vapor heel leuk. Het is niet een typisch liefdesliedje. Ook deze is geschreven door alle vier de jongens.

Castaway

Ook dit liedje vind ik erg mooi. Het gaat over een jeugdliefde die heel plots uitging. Het meisje liet hem achter met alleen wat herinneringen en zijn hart is gebroken, hij voelt zich alleen. Castaway is geschreven door Calum en Luke.

The Girl Who Cried Wolf

Dit liedje gaat over het helpen van anderen. Hij wil iemand helpen en laten merken dat ze er niet alleen voor staat. Ook The Girl Who Cried Wolf is geschreven door alle vier. Ik vind het een heel mooi en apart liedje, het is niet zoals de meeste van hun nummers.

Broken Home

Dit is geinspireerd op de thuissituatie van Ashton. Ashton heeft zijn vader nooit ontmoet, hij is weggegaan toen zijn moeder zwanger was. Het gaat over een familie die vaak ruzie heeft of zelfs gescheiden is. Ik vind dit een heel mooi liedje en ik vind het ook heel dapper dat ze zoiets schrijven aangezien Ashton het er nog steeds moeilijk mee heeft. Broken Home is geschreven door Calum, Michael en Luke.

Fly Away

Fly Away gaat over het beste uit je leven halen. Do more of what makes you happy. Geschreven door Calum en Luke. Fly Away is een lekker vrolijk nummer en daardoor ook heel fijn om naar te luisteren.

Invisible

Invisible is een heel zielig liedje. Het gaat over mensen die van je moeten houden, en dat niet doen. Het persoon loopt weg en niemand merkt het. De lyrics is heel mooi maar zoals ik al zei heel zielig. Invisible is geschreven door alle vier maar Calum zing het meeste in dit nummer.

Airplanes

Dit is ook weer een van mijn favorieten. Het gaat erover dat hij eerst niks durft en later toch zijn gevoelens voor het meisje verteld. Airplanes is geschreven door Michael.

San Francisco 

San Francisco gaat over een break-up. Hij wil de relatie over overdoen. Dit vind ik ook een mooi nummer. Geschreven door Calum en Michael. San Franscisco is lekker catchy!

Outer Space / Carry On

Dit zijn eigenlijk 2 korte liedjes achter elkaar. Outer Space gaat erover dat liefde soms best eng kan zijn en dat hij het opnieuw wil proberen met iemand. Carry On gaat over dat je altijd door moet gaan, het maakt niet uit wat je problemen zijn, geef nooit op. Niemand is 100% blij, het komt allemaal wel goed. Deze liedjes zijn geschreven door alle 4 de jongens. Ik vind het een beetje irritant dat het 2 in 1 is maar het zijn wel super leuke liedjes.

Ik vind Sounds Good Feels good super goed en mooi geschreven. Ik ga ook naar de tour die hier bij hoort! Yes! Ik ga naar Sounds Live Feels Live. Natuurlijk ga ik ook over dat concert wat schrijven en ik ga natuurlijk ook vloggen. Ik vind Sounds Good Feels Good trouwens echt een aanrader, ga zeker eens ernaar luisteren!

Q: Ga jij naar Sounds Live Feels Live?

2 gedachtes over “Music Monday: 5SOS Sounds Good Feels Good (Deluxe) review

Geef een reactie

