Homemade Starbucks: Nutella Hot Chocolate!

Het word weer kouder en dat betekend dat het tijd is voor chocolademelk! Ik ging eens rondkijken op het internet en ik kwam erachter dat Starbucks een Nutella chocolademelk verkoopt. Leuk maar zelf maken is nog veel leuker (en goedkoper, de meeste dingen heb je waarschijnlijk al in huis). Het is makkelijk te maken en het duurt hooguit 10 minuutjes.

unnamed

Wat heb je nodig?

  • Melk (hoeveel ligt natuurlijk aan hoeveel koppen je wilt maken, ik heb zelf gewoon een beetje gegokt)
  • 3 eetlepels Nutella (maak je voor meer dan 2 koppen dan adviseer ik je om er iets meer in te doen)
  • 1 eetlepel suiker
  • 1 mespunt kaneel of een zakje vanillesuiker
  • Eventueel slagroom en chocolade saus

unnamed (4)

Hoe maak je het?

  1. Verwarm de melk samen met de 3 eetlepels Nutella, de mespunt kaneel of het zakje vanillesuiker, en de eetlepel suiker. Doe dit in een pan en zorg ervoor dat de melk niet gaat koken en niet aanbrand. Roer het een paar keer goed door om klontjes Nutella te voorkomen.
  2. Giet het in een kop en versier het daarna met een dikke toef slagroom en eventueel chocolade saus met bijvoorbeeld marshmallows of een andere versiering. Je kunt ook nog een beetje kaneel op de slagroom doen.

Ik lust zelf geen kaneel en ik heb dus in plaats van kaneel vanillesuiker gebruikt. Nu ben je trouwens al klaar. Makkelijk toch?

unnamed (1)

Zelf vind ik gewone chocolademelk lekkerder maar mocht je helemaal gek zijn van Nutella dan is dit zeker iets voor jou!

Q: Heb jij al eens Nutella chocolademelk geproefd?

Een gedachte over “Homemade Starbucks: Nutella Hot Chocolate!

Geef een reactie

