Halloween look #1: Bloody Pirate

Vandaag heb ik mijn allereerste Halloween look ooit gemaakt, namelijk een piraat. Ik vind het super leuk om speciale looks te bedenken en ik heb dit dan ook helemaal zelf bedacht en gemaakt. Ik heb eerst een tekening gemaakt van hoe ik het ongeveer wou hebben en ben daarna gewoon creatief aan de slag gegaan.

IMG_5130

Zoals je kan zien is de tekening niet fantastisch maar dit is waar ik mee begon. Ik kreeg wat ideeën in mijn hoofd en begon ze te tekenen. Toen ik eenmaal bezig was heb ik wel wat dingetjes veranderd. Zo heb ik een schotwond op het hoofd er bij gemaakt en zijn de lippen een viezige zwart/grijze kleur met bloed erop.

Schrik niet, nu komt de look. Het is niet super goed gelukt maar voor een eerste look vind ik het best gaaf.

IMG_5126

IMG_5127

Ik heb een te donkere foundation over mijn hele gezicht gebruikt en dat afgepoederd met een bronzer. Zo word mijn huidskleur meteen veel donkerder zodat wat makkelijker te blenden was. Op een bleke huid ziet het er allemaal zo apart uit, haha. Daarna heb ik met een eyeliner het ooglapje getekend en die ingevuld met een oogpotlood en een oogschaduw. Ik heb de oogschaduw gemixt met een lipgloss zodat het een shiny effect heeft. Daarna heb ik wat van de zwarte kleuren gepakt en die over mijn gezicht aangebracht voor een messy effect. Een piraat heeft natuurlijk vaak gevochten en daarom heb ik 2 wonden gemaakt. Ik heb met een oogpotlood een litteken getekend en ik ben met een lipgloss het bloed gaan maken. Het bloed heb ik later ingeblend met een bruine oogschaduw zodat het eruit ziet alsof het opgedroogd is. De wenkbrauwen heb ik ingevuld met een zwarte poeder en ik heb het heel messy gedaan zodat het eruit ziet alsof er al 3 jaar niet geepileerd is. Ook mijn oog heb ik met een zwarte poeder messy gemaakt en daarna heb ik wimpers getekend met een eyeliner die bijna op was. Dat is ongeveer de look. Het is bijna onmogelijk om alle producten die ik heb gebruikt op te noemen dus als je iets wilt weten kun je het beste even een reactie achter laten!

Dit is trouwens way out of my comfert zone en ik vind het dus ook best eng om dit online te zetten maar ik hoop dat jullie de look leuk vinden geworden!

Q: Wat vind jij van Halloween?

Geef een reactie

