Music

Music Monday: Twenty One Pilots.

Een band/duo die ik op dit moment erg leuk vind is Twenty One Pilots. Eigenlijk heb ik ze ontdekt door mijn idool Michael Clifford (5 Seconds of Summer) want hij luistert veel naar hun muziek maar ik vind ze echt heel gaaf. Voor mijn gevoel is Twenty One Pilots niet zo bekend in Nederland en daarom verdienen ze zeker een plekje in deze Music Monday.

Twenty-one-Pilots

Twenty One Pilots is een Amerikaans(e) band/duo bestaand uit Tyler Joseph (rechts) en Josh Dun (links). De band werd blijkbaar al gevormd in 2009 maar ik heb het gevoel dat ze nu pas wat meer bekend worden. Ze hebben vier albums: Twenty One Pilots (2009), Regional at Best (2011), Vessel (2013) en Blurryface (2015). De originele band bestond uit Tyler Joseph, Nick Thomas en Chris Salih. In 2011 viel de band uit elkaar. Nick Thomas en Chris Salih besloten om ermee te stoppen en Josh Dun kwam voor hun terug. Het is dus officieel geen band meer maar een duo.

Je moet van de muziek houden. Dat is het eerste wat ik er over wil zeggen. Het is een soort alternatieve indiepop/rock maar eigenlijk vind ik elk nummer weer anders. Zo zit er soms rap in de nummers maar is het andere nummer alleen maar zingen. Mijn favoriete nummers zijn Tear In My Heart en Migraine. Ook is de lyrics soms een beetje gek, echt dat ik denk: oke… waar slaat dit op maar dat is juist leuk!

Een gedachte over “Music Monday: Twenty One Pilots.

Geef een reactie

