Beauty

Back to school; 10 lowbudget aanraders.

Na 6 weken vakantie begint school weer bijna, dus het leek me leuk om de komende week een paar school related artikelen te maken. Het is vooral vanaf 13 jaar, aangezien je dan ongeveer naar de middelbare school gaat. Vandaag een artikel over (low)budget aanraders, maar wat wel makkelijk naar school gedragen kan worden. Geen knal rode lippen of smokey eyes dus, maar rustig, natuurlijke looks.

DSC_2465

Foundation

Foundations vind ik iets heel persoonlijks. De juiste kleur ligt aan je huidskleur, maar ook aan de ondertoon. Zelf heb ik een roze ondertoon en ben ik heel licht. Moeilijk om daar een foundation voor te vinden! Ik gebruik de Miss Sport So Matt Perfect Stay foundation in de lichtste kleur. Hij kost €4,99 en is verkrijgbaar bij de DA, Dio en Etos.

Concealer

Ook concealers zijn erg persoonlijk. Mijn favoriet is de NYX Wand concealer in de kleur Fair (Douglas €6,99), maar aangezien dat lastig verkrijgbaar is in Nederland ga ik voor mijn tweede keus; de MUA Cover & Conceal concealer in de kleur Fair (sommige filialen van de Kruidvat €2,99). Geen Kruidvat met MUA schap en ook geen Douglas in de buurt? Veel bloggers houden van de concealer van Essence, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Poeder

Poeder gebruik ik zelf niet aangezien ik al een hele droge huid heb, maar ik vond vroeger vooral transparante poeders (witte) erg fijn.

Highlighter, Blush, Bronzer.

Bronzer gebruik ik zelf niet, maar highlighter en blush kan ik echt aanraden om te gebruiken! Je ziet er veel gezonder uit. Ook hier kan ik weer Essence en Catrice aanraden. Vooral de limited editions hebben vaak mooie highlighters en blushes voor onder de 4 euro! (Kruidvat, Trekpleister)

Wenkbrauwen

Wenkbrauwen invullen is erg belangrijk voor de rest van je look. Wenkbrauwen zijn namelijk een groot deel van je gezicht. Klinkt gek, he? Vul maar eens één wenkbrauw in en de andere niet. Je zult er van schrikken hoe groot het verschil is! Mijn favoriet wenkbrauw product is zonder twijfel de wenkbrauw set van Catrice! (Kruidvat voor €3,99)

Oogschaduw

Voor oogschaduw zou ik iets heel lichts aanraden. Lekker natuurlijk. Denk aan het W7 In The Buff palette (Op=Op €6,95) of All About Nude van Essence (Kruidvat €3,99)

Oogpotlood/eyeliner

Oogpotlood gebruik ik zelf niet, maar eyeliner ben ik erg fan van. De Easy 2 Use eyeliner van Essence (Kruidvat €2,89) is erg fijn.

Mascara

Van echte lowbudget mascara’s ben ik geen fan. Je wimpers kleven vaak aan elkaar, het geeft niet genoeg volume of het klontert heel erg. Niks voor mij. Iets duurder kan ik de Maybelline Lash Sensational mascara aanraden (Kruidvat, Etos, Dio, DA, Trekpleister €15,49). Ga je vaak op de fiets naar school? Koop dan de waterproof versie. Zelf gebruik ik een high-end mascara van Benefit (Roller Lash mascara, Douglas €30,-), maar mijn moeder vind de mascara van Maybelline erg fijn.

Lipstick

Lipsticks van Essence en Catrice vind ik vooral heel erg fijn. Denk aan 07 Natural Beauty en 13 Love Me van Essence (Kruidvat €2,39). Ook vind ik HEMA lipsticks erg fijn, zoals 08 (HEMA €3,-) bijvoorbeeld. Je kan natuurlijk ook een lippenbalsem of lipgloss gebruiken, maar ik gebruik het liefst lipstick.

Q: Wat zijn jullie lowbudget aanraders?

Geef een reactie

