Lifestyle

Dingen waar ik vroeger gek op was #1. Sites

Taking a trip down memory lane… vandaag gaan we jeugdherinneringen ophalen. Ken je die foto’s waarop staat; Only 90’s kids will remember this? Daar is dit op gebasseerd. Ik mag dan geen 90’s kid zijn, hoe jammer ik dat ook vind, maar ik ken wel veel van de producten die toen helemaal hip waren. Daarom doe ik vandaag het eerste artikel in de nieuwe serie; dingen waar ik vroeger gek op was, met als dit als onderwerp; sites.

f_quizlet

Quizlet

Allereerst; quizlet. Het mag dan niet heel oud zijn, ik registeerde me twee jaar geleden (toen ik 12 was) toen het helemaal vol stond met One Direction, maar ik was er zo gek op dat ik het even wil delen. Quizlet was, en is nog steeds een super creatieve, leuke site. Fanfictions, andere verhalen, forums, gedichten, quizzen.. alles vind je erop terug. Ik ben in totaal bijna 5 dagen online geweest. Dat is zo’n 120 uur. Wow, addicted much. Mocht je me op willen zoeken op quizlet, dit is mijn account. Ik ga proberen om er weer wat meer mee te doen, want het is stiekem nog steeds iets wat ik leuk vind.

1195029885

Habbo, Sunnieday en Camwijs

Ik bracht altijd heel veel tijd door op deze ‘hotels’. Habbo is een virtuele wereld waar je een poppetje kan maken, kan chatten met anderen, kamers kunt inrichten en dieren kunt kopen. Iets wat ik er nog van weet is dat je dan naar zo’n kamer ging genaamd ‘Zoek je schatje’ want daar was iedereen dan, en dat je dan aan wild vreemden vroeg; wil je met me. En aangezien ik geen HCC had (luxe kleding en meubels, soort abonnement eigenlijk, maar dan eenmalig) wou niemand dat natuurlijk want ‘noobs (= iemand zonder HCC) zagen er altijd maar vreemd uit. Dus dan riep je op den duur gewoon door de kamer; Wie wil er met me typ 1 2 3, waarop mensen dan dingen deden zoals 1 2 4, of er op in gingen met vies gesprekken. Ik heb heel wat mensen aangegeven daardoor, haha. Sunnieday en Camwijs vond ik eigenlijk veel leuker. Hierop waren geen credits die in het echt geld kosten, of je moest al belcredits willen. Dus daar was iedereen HCC en kreeg ‘noob’ een heel andere betekenis. Ik begon trouwens al met Habbo voordat het echt zo was als nu. Ik weet nog dat ik er kwam toen ze het hotel aan het vernieuwen waren, en dat het echt heel anders was als dat het nu is. Nu is het super luxe zelfs, haha.

99

Howrse

Howrse vond ik altijd super leuk vroeger! Je was een paardenfokker en probeerde de beste te worden in de top 100. Dat lukte mij helaas nooit, en toen ik speciale paarden had werd ik gehackt. Daardoor ben ik ook maar meteen gestopt, maar ik vond het wel altijd super leuk om te doen!

download

Girlsgogames

Op de basisschool mochten we in groep 6 achter de computer in de pauzes als we niet naar buiten mochten om een speciale reden. Ik heb een tijdje medicijnen gehad tegen een verkoudheid bijvoorbeeld, en daarmee mocht je niet in de zon. Je mocht dan altijd iemand uitkiezen die bij je binnen bleef en 1 van mijn vriendinnetjes zat vaak op Girlsgogames. Dat is een site met allemaal verschillende spelletjes voor meisjes. Vond ik vroeger erg leuk, nu ongelofelijk saai, haha.

msn-messenger-13

MSN

Geen site, maar meer een programma. Chatprogramma MSN. Ik vond dit zo leuk dat ik eigenlijk elk weekend op mijn kamer doorbracht, alleen, in het donker, om met mijn vriendinnen te cammen. Eigenlijk was het niet echt cammen, maar meer praten aangezien ik geen camera had, alleen maar een microfoon. En dan had je nog de onwijs leuke spelletjes, zoals dammen. Super simpel en ouderwets, maar wel leuk omdat je het met z’n tweeën speelt.

hyves-screenshot

Hyves

Hyves was vroeger altijd dé site waar je op moest zitten. Weten jullie het nog; R+R = Back? Op Hyves had je in plaats van like altijd respect en je kon dat dan geven op foto’s, statussen en berichten. R+R= Back stond bij iedereen die een nieuwe profielfoto plaatste bijvoorbeeld. Het stond namelijk voor respect + reactie = ik reageer & geef respect op jouw foto. Ook kon je fanhyves pagina’s maken. Ik had er een voor Nick en Simon (don’t judge me, daar was ik vroeger erg fan van), ‘coole foto’s’ en nog veel meer dingetjes. Ook op Hyves had je spelletjes. Ik vond Ecky bijvoorbeeld erg leuk.

Q: Ken jij nog een leuke site van vroeger?

Een gedachte over “Dingen waar ik vroeger gek op was #1. Sites

Geef een reactie

