Hoe ik leer

Over het algemeen ben ik best tevreden met mijn cijfers. Soms een wat slechter cijfer, tja dat kan gebeuren maar over het algemeen haal ik goede cijfers. Daarom leek het me handig om uit te leggen hoe ik leer. Even voor de duidelijkheid; ik maak dit artikel niet om op te scheppen, ik probeer te helpen.

image

Ten eerste maak ik altijd samenvattingen, of ik leer de notities. Bij Biologie, Aardrijkskunde en Natuur-Scheikunde vind ik samenvattingen maken altijd erg handig, omdat er in het boek ook veel extra uitleg staat, en dat hoeft niet in een samenvatting. Samenvattingen maak ik verder altijd in een groot notitieblok van de Hema, zodat ik ze altijd bij me heb.

image

Ook maak ik de tekeningen na. Hier zie je bijvoorbeeld een nier. Ik kleur het in zodat ik duidelijk kan zien waar het ene gedeelte ophoud en het andere begint.

Bij sommige vakken leer ik dus alleen de notities en begrippen, en de standaard samenvatting. Bij geschiedenis en wiskunde bijvoorbeeld. Ook vraag ik bij wiskunde meestal even extra uitleg aan mijn vader. Zo snap ik het extra goed.

En hoe leer ik dan talen? Vaak lees ik ze een paar keer over en schrijf ik ze op. De woorden die ik dan nog niet uit mijn hoofd weet zoek ik op in het boek en schrijf ik weer apart op. Dit doe ik tot ik alle woorden ken. Als ik het echt heel moeilijk vind dan voer ik ze in op WRTS en dan oefen ik ze daarop.

Verslagen maak ik verder altijd op dezelfde manier. Vaak open ik een oud verslag en pas ik die helemaal aan. Zo heb ik altijd een standaard volgorde en dat lijkt te werken.

Q: Wat vindt/vond jij het moeilijkste vak?

3 gedachtes over “Hoe ik leer

    • Hahah ik niet, ik raak online te snel afgeleid. Zo van; ohja.. ik heb die ene blog vandaag nog niet gelezen. Dat kan wel even tussendoor. En je raad het al… dan stop ik met leren šŸ˜‰

Geef een reactie

