Beauty

Essence Longlasting Lipstick Nude 03 & 05

Als je in mijn lipstick collectie kijkt zijn de meeste toch wel van Essence. Vooral de longlasting lipstick lijn is ‘populair’ en ik vind ze dan ook erg fijn. Ik heb maar liefst 6 longlasting lipsticks van Essence, en inmiddels 8. Ik was namelijk erg blij toen ik in mijn persbericht nieuwe longlasting lipsticks vond. De nude variant! Ik kocht Cool Nude en Come Naturally en vandaag ondergaan ze de grondige test.

Eeuwig nude! Dé trend… nu ook voor je lippen. Onze populairste lipstick is nu verkrijgbaar in vijf prachtige nudetinten. De lichte, crèmige textuur voelt prettig aan op je lippen en biedt langhoudende resultaten in zacht nude, beige, zacht rosé, mokka en bruin. Natuurlijke schoonheid – de nude trent past absoluut bij elke beauty! Verkrijgbaar in totaal vijf kleuren.


DSC_4357

De lipsticks zijn de kleur van de lipstick zelf. Dit is anders dan de rest van de longlasting lijn. Die verpakkingen zijn namelijk zwart. Verder zijn de lipsticks hetzelfde, qua vorm.

DSC_4372

DSC_4376

Er zit veel verschil tussen Cool Nude en Come Naturally. Op deze foto’s komt het eigenlijk helemaal niet goed over. Come Naturally is namelijk een oud-roze kleur die erg naar paars neigt, en Cool Nude is een roze die wat naar bruin neigt. Beide zie je niet terug op de foto’s.

DSC_4378

De swatches. Come Naturally is niet helemaal scherp, maar hier zie je wel goed het verschil tussen de twee kleuren. Come Naturally is een stuk donkerder en paarser. Beide kleuren zijn goed gepigmenteerd en ik vind ze beide erg mooi.

lipswatches

En de lipswatches. Ook hier zie je goed het verschil tussen de twee. Door Come Naturally zie ik er wel een stukje bleker uit, maar toch vind ik hem wel heel erg gaaf!

DSC_4905

Met Come Naturally op. Op de een of andere manier legt mijn camera deze kleur gewoon niet goed vast, want hij lijkt in het echt toch net wat paarser en donkerder. Toch geeft het wel een beeld van de lipstick. Ik vind dit een hele mooie kleur!

DSC_4902

En met Cool Nude op. Deze lipstick is toch wat rozer en dat vind ik ook erg leuk. Beide lipsticks vind ik erg mooi en ik draag ze graag.

De conclusie

Aanbrengen: Het aanbrengen gaat makkelijk. De lipstick glijdt over je lippen. De lipsticks dekken goed.
Longlasting: Nou, ehm, nee. Het mag dan een longlasting lipstick heten, hij blijft ongeveer twee uur zitten. Een maaltijd of drankje overleeft hij al helemaal niet.
Pigment: Het pigment is goed!
Textuur: Zacht, glijd over lippen.
Verkrijgbaarheid: Bij de Kruidvat en Trekpleister, Kruidvat in België, en in de webshop van Kruidvat.
Dierproefvrij: Ja.
Geur: De typische Essence geur! Ik kan het niet omschrijven, maar het is heel erg lekker.
Verpakking: De verpakking is net zo vormgegeven als de andere longlasting nudes, alleen normaal is de verpakking zwart en deze is dezelfde kleur als de lipstick.
Overige min/pluspunten: Het zijn gangbare kleuren, maar de andere 3 kleuren zijn wat raar. Zo licht dat eigenlijk (bijna) niemand ze kan dragen.
Limited Edition: Nee.
Aanrader: Ja, maar je moet wel even bijwerken na een uurtje of twee, na een drankje drankje, of na een maaltijd.
Prijs: €2,39
Cijfer: 9


DSC_4400

Q: Welke vind jij mooier, Cool Nude of Come Naturally?

3 gedachten over “Essence Longlasting Lipstick Nude 03 & 05

    1. Cool Nude vind ik zelf niet zo donker, maar dat ligt inderdaad ook aan oogkleur, haarkleur, huidskleur enz. Kan trouwens ook aan het licht liggen, het was een regenachtige dag toen ik de foto’s maakte.

Geef een reactie

