The Balm Nude Tude (dupe, ebay)

Ik ben verslaafd aan mooie palettes voor mooie prijzen. Het Nude Tude palette van The Balm vond ik erg mooi, maar erg duur. Toen ik op Ebay dus een namaak ervan vond was ik erg blij, ookal kan het dus niet echt zijn voor iets van $10. Het palette ziet er echt uit, maar goed, ik weet wel beter. Tijd voor de test!

DSC_4282
DSC_4249

De buitenkant lijkt precies op de verpakking van de echte Nude Tude. Zelfs het logo van The Balm staat erop. Dit is eigenlijk een strafbaar iets, aangezien het niet het echte palette is. Om het palette zit een soort schuifbaar papier om om het palette heen te doen. De verpakking is niet erg stevig, toen ik hem aankreeg waren er al wel wat kruimels uit de oogschaduw pans. De echte Nude Tude heeft trouwens niet een touwtje om het palette mee open te trekken.
DSC_4287

Op de achterkant van de verpakking staan alle kleuren en de namen. Ook heb je hier informatie staan over waar het gemaakt is en welke ingredienten erin zitten. Dit geloof ik echter niet helemaal.

DSC_4254

Dan nu de binnenkant. Het palette bevat 12 oogschaduws, een grote spiegel en een kwast die uit twee verschillende kwastjes bestaat. Op de bovenste rij: Sassy, een matte witte kleur, Stubborn, een shimmer zalm kleurtje, Selfish, een shimmer bruine kleur, Sophisticated, een matte donker bruine kleur, Sexy, een matte donkerrood en Serious, een shimmer Zwart. Dan de onderste rij: Snobby, een lichtgouden shimmer kleur, Stand-offish, een lichte zalm kleur met shimmer, Sultry, een matte bruin tint, Seductive, een kleur die erg op Sultry lijkt, Silly, een donkerbruine kleur zonder shimmer en Sleek, een donkerbruine kleur met shimmer. De binnenkant lijkt op de naughty version van het The Balm palette. Je hebt ook een nice version, die is simpel met een achtergrondje.

DSC_4262Dit is het kwastje. Een kant is wat fluffy, de andere schuin afgesneden. Zelf vind ik kwastjes van palettes niet fijn, maar goed, het is beter dan een spons applicator.

DSC_4256

De kleuren waren al eerder geswatched, maar die foto’s waren weg, dus ik moest opnieuw foto’s maken. Wel jammer, want nu heb je niet het mooiste effect.

DSC_4258
Nu gaan we dan eindelijk kijken naar de swatches. Ik was hier erg benieuwd naar, aangezien het een goedkoop palette is van Ebay. Ik verwachte dan ook geen geweldige kwaliteit.

DSC_4267De swatches vielen me echt niet tegen! Wow! Dit is Sleek kwaliteit! Sassy valt helemaal niet weg, waar ik heel blij om ben. Ja, dit bevalt me wel.

DSC_4274
Ook deze swatches vind ik ook goed, iets minder dan de eerste vier. Sultry en Sophisticated vallen me ietsje tegen. Seductive vind ik niet zo’n mooie kleur, maar he, het pigment is wel goed. Selfish vind ik wel erg mooi!

DSC_4281
Dit zijn de swatches die mij het minst aanspreken. Sexy had zo mooi kunnen zijn! Dit is zo jammer! Silly is dan wel weer goed, maar Sleek is wat vlekkerig, net als Serious.

De conclusie

Aanbrengen: Het aanbrengen van de oogschaduws doe je met een kwast of spons applicator.
Longlasting: Op den duur creased het een beetje. Ook blijft de kleur in de arcadeboog niet zitten.
Pigment: Redelijk tot goed.
Verkrijgbaarheid: Op Ebay, bij deze verkoper. Momenteel heeft hij geen te koop, maar hij bied ze soms opnieuw aan.
Dierproefvrij: Geen idee.
Geur: Geurloos
Prijs: €3.99
Cijfer: 8.5

DSC_4252Q: Koop jij wel eens make-up op Ebay?

2 gedachtes over “The Balm Nude Tude (dupe, ebay)

Geef een reactie

