Essence Easy 2 Use eyeliner

Toen ik de nieuwe collectie van Essence dan eindelijk zag liggen in de Kruidvat, deed ik bijna een sprong in de lucht. De Easy 2 Use eyeliner zit in het standaard schap! Blij was ik zeker, want ik was hier vanaf het persbericht al benieuwd naar en kon niet wachten het te proberen. Gelukkig heb ik hem dan nu, en ik ga hem vandaag grondig voor jullie testen.

DSC_4446

De verpakking is mat zwart met shiny gouden letters. Erg leuk gedaan, aangezien de meeste Essence producten zilveren letters hebben. De vorm is zoals we van een eyeliner gewend zijn, lang, dun en met een dop. Handig om mee te nemen op reis is het zeker, het neemt natuurlijk niet veel ruimte in.

DSC_4481

Het deel waarmee je het aanbrengt is gemaakt van haren. Daardoor is het een dupe van de Kat Von D tattooliner, maar dan wel erg budget. Mijn haren stonden meteen al een beetje uit elkaar, wat ik best zonde vind eigenlijk. Dat maakt het aanbrengen vast niet makkelijker. Ik heb trouwens geen ervaring met deze soort eyeliner.

DSC_4486

De kleur is niet volledig zwart in één keer. Je moet er even overheen gaan zodat het echt zwart wordt. De eerste streep is getrokken in één keer, en zoals je ziet komt er niet veel kleur van af. Wel is de lijn erg recht. De tweede streep ben ik vaker over heen gegaan zodat het echt zwart wordt. Zo krijg je dus wel een goede kleur. De derde streep moest een dikke lijn worden, maar dat lukt met deze eyeliner niet zo goed, helaas.
DSC_4508

De lijn is erg mooi dun, iets wat mij met andere eyeliners nooit lukt. I like it! Het enig wat ik er op aan te merken heb is dat de haartjes makkelijk scheiden en dat de kleur niet ultiem is.

De conclusie

Aanbrengen: Het aanbrengen van de eyeliner doe je met de haartjes aan het uiteinde van de pen.
Longlasting: De streep blijft lang zitten, de wing alleen niet. Op den duur brokkelt het langzaam af, en heb je aan een kant geen wing meer.. Bijwerken is wel nodig dus! Waterproof is het niet.
Pigment: De intensiteit van de kleur kan veel beter. Je moet vaak over de streep heen.
Verkrijgbaarheid: In de filialen van Kruidvat en Trekpleister.
Dierproefvrij: Ja.
Geur: Ik heb geen geur vernomen.
Prijs: €2,89
Cijfer: 9

DSC_4491

Q: Wat is jouw favoriete eyeliner?

9 gedachtes over “Essence Easy 2 Use eyeliner

    • Persoonlijk vind ik deze iets makkelijker werken met de haartjes, alleen jammer dat de mijne niet veel kleur af geeft. Op andere blogs schijnt dit niet het geval te zijn dus misschien was deze al uitgedroogd in de winkel ofzo.

      • Ik vind de haartjes ook heel gemakkelijk maar merk wel dat na een paar keer strijken er bij mij ook minder tot geen kleur van af komt. Schudden heeft bij mij goed geholpen, als dat niet werkt is het inderdaad mogelijk dat ie al open was in de winkel. Als dat het geval is, is het maar goed dat ‘ie niet zo duur is!

      • Zal ik de volgende keer even proberen, en desnoods even op de kop bewaren. Inderdaad, voor die prijs kun je nog een keer een nieuwe kopen als er wat mee mis is.

  1. Pingback: Koningsdag look. | Lovely Beauty Dreams

  2. Pingback: De meest gelezen artikelen op mijn blog. | Lovely Beauty Dreams

Geef een reactie

