Liebster Award, tagweek dag 6

Een tijdje terug werd ik door Joyce van Beautyflashes genomineerd voor de Liebster Award. Super leuk, dankjewel Joyce! Mocht je niet weten wat de Liebster award/tag is; het is een ‘award’ voor bloggers die nog niet zo heel bekend zijn, en onder de 200 bloglovin’ volgers hebben. Je krijgt 11 vragen van het persoon die je heeft genomineerd, en zo bedenk jij weer 11 vragen voor de 11 personen die jij tagt.

Eerst beantwoord ik de vragen die ik van Joyce heb gekregen;

1. Wat is het leukste aan bloggen?
Het leukste aan bloggen vind ik dat je je passie kunt delen. Ik houd van make-up en vind het dan ook super leuk om daarover te schrijven en er mooie foto’s en looks mee/van te maken. Ook kun je het delen als je ergens juist ontevreden over bent. Het is eigenlijk een soort dagboekje maar dan online en minder persoonlijk.

2. Waarom ben je gaan bloggen?
Ik ben gaan bloggen omdat me het allemaal super leuk leek om te doen. Het was in een vakantie of weekend en ik verveelde me heel erg. Ik begon toen mijn eerste professionele blog (daarvoor had ik allemaal blogs die ik een dag vol hield, en niet langer). Deze blog had ik op blogger en liep onder de naam Daphsbeautyblog. Op den duur nam ik het bloggen steeds meer serieus en veranderde ik mijn naam in Lovely Beauty Dreams. Sinds januari zit ik nu dus op wordpress en man, wat is dit fijner. Ik vind het bloggen weer steeds leuker om te doen, zeker omdat ik het nu dus professioneler aan kan pakken.

3. Wat is je all-time favoriete product dat je steeds opnieuw koopt?
De perfect slim super liner van L’Oreal, al ben ik nu de Easy 2 Use eyeliner van essence uitgebreid aan het proberen en ik word er steeds meer verliefd op…. binnenkort een review van dit product.

4. Wat is je grootste miskoop geweest?
Dat is de Party Box van Essence. Het zag er goed uit, maar eenmaal bij het swatchen viel het erg tegen. Er kwam haast geen pigment van de oogschaduws, en voor de highlighter en de blush alleen vond ik het palette te groot. De lipglosses heb ik eruit gehaald haha, want die waren wel erg mooi.

5. Hoelang blog je al?
Mijn eerste blogbericht was op 5 april. Over iets meer dan een maand blog ik dus al 3 jaar! Zolang voelt het echt niet, haha. Wel heb ik wat periodes gehad waar ik niks heb gepubliceerd, dus officieel is het niet de volle drie jaar, maar toch bestaat mijn blog op 5 april dus 3 jaar! Wow!

6. Wat zou je gedaan hebben als bloggen niet bestond?
Verhalen schrijven. Dat deed ik vroeger erg vaak en nu blog ik liever.

7. Zou je ooit nog zonder bloggen kunnen?
Ooit is wel een groot woord. Over 20 jaar ben ik 34 en ik weet niet of bloggen dan nog zo belangrijk voor me is. Ik weet niet eens of bloggen dan nog bestaat. Maar eigenlijk, nee. Ik zie mezelf niet zonder blog en youtube. Ik vind het veelste leuk!

8. Wat vind je van de meningen dat sommige alleen maar bloggen om de gratis producten?
Dat vind ik niet slim. Je lezers hebben het echt wel door als je alleen maar blogt om de producten die je ter review wilt ontvangen. En vaak denken beginnende bloggers ook dat ze na twee weken al producten krijgen. Dat is echter niet zo, er komt heel wat bij kijken. Zo kijken bedrijven veel naar de kwaliteit, de bezoekersaantallen en de volgers. Vooral de unieke bezoekers per maand zijn erg belangrijk voor een bedrijf, zo kunnen ze zien hoe populair jouw blog is en hoeveel mensen de review van het product ook daadwerkelijk lezen. Er zijn namelijk ook verschrikkelijk veel blogs en je begrijpt waarschijnlijk wel dat de bedrijven niet aan iedereen met een blog producten kan geven, de reclame die jij eigenlijk voor het bedrijf maakt met het artikel moet natuurlijk wel werken voor het bedrijf. Zo, dat is een lang stuk tekst, haha.

9. Hoe combineer je het bloggen met je werk/studie?
Ik probeer zoveel mogelijk vooruit te werken. Lukt dit soms niet dan is het geen ramp, ik maak de volgende dag weer een goed artikel en probeer gewoon weer door te gaan. Tuurlijk, het voelt veel beter iedere dag iets online te hebben staan, maar lukt het niet dan is het geen ramp.

10. Lees je vaak andere blogs?
Ik volg heel veel blogs op Bloglovin’ en die check ik elke dag.

11. Waar haal je je inspiratie vandaan?
Persberichten, winkels, andere blogs, nieuws, buiten.. eigenlijk overal kun je inspiratie op doen. Wel werkt het beter even buiten te kijken, in plaats van de hele dag voor je computer hopeloos inspiratie proberen te zoeken. Trust me, I’ve been there.

DSC_1544

Deze blogs nomineer ik;

1. Merel van beautycurls.nl

2. Florence van lifeasflorence.blogspot.com

3. Marielle van nailcrush.com

4. Britt van beautyistheanswer.blogspot.nl

5. Yvonne van yvonnedo.wordpress.com

6. Aimée van youdoneedmore.nl

7. Evi en Ilona van worldfullofpolish.blogspot.nl

8. Pamela van ladylipbalm.nl

9. Rani van enjoyan.be

10. Sara van oohlablush.be

11. Patricia van patriesja.nl

En de vragen voor de genomineerden;

1. Hoe ben je op de naam van je blog gekomen?

2. Wat is je favoriete budget merk?

3. Wat is jouw favoriete blog?

4. Hoe maak jij je foto’s?

5. Waar haal jij je inspiratie vandaan?

6. Gebruik je vaak to-do lists?

7. Wat vind je zo leuk aan bloggen?

8. Tips voor beginnende bloggers?

9. Wat voor soort blog heb je (beauty, lifestyle, fashion etc.)?

10. Wat is je favoriete winkel?

11. Hoelang blog je al?

Geef een reactie

