Food·Lifestyle

Crazy Food Tag – tagweek dag 2

Dag twee van de tagweek! Vandaag gaat de tag over eten, ik doe namelijk de crazy food tag! Ik zag deze leuke tag bij Ohmyfoodness en besloot deze tag dus ook in te vullen, want tja, wie is er nou niet dol op lekker eten.

rainboww cake | | |
bron: weheartit.com

Welk eten kun je elke dag eten?
Geen fastfood. Sowieso niet. Het is wel lekker, maar stel je voor hoe dik en ziek je op den duur wordt. Nee, uhm. Ik denk soep. Daar zit namelijk ook nog wel veel variatie in. Ja, soep.

Wat is je favoriete restaurant?
Een restaurant in de plaats dat ik woon, gewoon een onbekend restaurantje dus.

In welke stad heb je het lekkerst gegeten?
Waarom nu weer een stad, haha. Ik vind steden meestal niet zo goed qua eten. Is Valkenburg een stad? Zoja, dan Valkenburg. Anders zou ik het echt niet weten…

Wat zou je op je broodje doen?
Gewoon hagelslag, haha. Lekker simpel en typisch Nederlands eigenlijk.

Wat zou je op je pizza doen?
Tomatensaus, ui, gehakt of ham, paprika en natuurlijk kaas. Hmm, nu heb ik zin aan pizza.

bron: weheartit.com

Is er een bepaald gerecht/voedingsmiddel dat je altijd al hebt willen proberen?
Pindakaas met jam, maar ik ben bang dat ik het heel vies vind.

Vertel over jouw slechtste restaurant-ervaring.
We hadden een keer wat besteld bij een heel net meisje. Toen kwamen de koks te voorschijn… zwetende, vies mannen… en toen we het eten kregen rook het erg naar vis, en het vet droop eruit. Nooit weer. We hebben het niet opgegeten trouwens, het was een take-away dus we hebben het meteen weggegooid.

Wie is een betere kok, je moeder of je vader?
Mijn vader, al kookt mijn moeder meestal.

In welk eten/gerecht slaag je maar niet om het goed te maken en hoe komt dat?
Ik kook eigenlijk nooit. Bakmixen lukken me eigenlijk nooit, wat best slecht is. Maar goed, ik wordt al beter, haha.

Noem je minst favoriete eten.
Rode kool, dat lust ik echt niet.

Rauwe of gekookte groenten?
Gekookte groenten.

Hoe vind je je biefstuk lekker?
Ik lust eigenlijk geen biefstuk….

Wat vind je leuker: koken of bakken?
Koken, omdat ik daar beter in ben, haha.

Wat is je favoriete fastfood restaurant en kun je 5 items noemen van het menu?
Nouja, dat zou dan vast Mc Donalds zijn. Verder kom ik niet bij fastfoods restaurants, nouja cafetaria’s maar die reken ik even niet mee want die zijn natuurlijk niet bekend. 5 dingen? Euhm.. Cheeseburger, Chicken Nuggets, Frites, Big Mac & Mckroket. Yes, I did it!

Noem een restaurant waarvan je had gehoopt dat het dichterbij zou zijn.
Nando’s en Happy Donuts! Absolutely!

donuts, yummy, First Set on Favimcom - image #2501916 by polina_sova on Favim.com
bron: weheartit.com

Wat is je meest favoriete dessert?
Creme Brulée.

Wat is je favoriete party-food?
Toastjes met filet american.

Wat is het favoriete eten dat je eet met Kerst?
Varkenshaas met lekkere groenten en een lekkere tomatensoep vooraf.

Welk eten komt er op dit moment in je op?
Spitskool. Ik weet niet waarom. Gewoon, spitskool.

Heb je rare eetgewoontes?
Kitkat in sinaasappel thee stippen! Dat is echt goddelijk! Het klinkt misschien vies, maar echt, je moet het proberen!

Welke feestdag is je favoriet wat eten betreft?
Sinterklaas. Chocolade letters zijn zo lekker, hmm. Nu heb ik er zin in…. oeps.

Noem een voedingsmiddel of gerecht dat je nooit zou willen proberen.
Sushi, kikkerbilletjes en slakken.

Weet je wat het favoriete eten van je vrienden is?
Ja, van de meeste is dat pizza.

Wat is het allerlekkerste gerecht dat je moeder kan maken?
Spaghetti.

Hoe heb je je eieren het liefst? Scrambled, gekookt, gepocheerd of als spiegelei?
Spiegelei, gekookt lust ik niet en gepocheerd of scrambled heb ik nog nooit geprobeerd.

Noem je favoriete restaurant dat tegenwoordig niet meer open is.
Heb ik niet.

Hoe vind jij je brood het lekkerst getoast? Heel donker of licht?
Donker, en dan met aarbeien jam. Ik denk dat ik dat binnenkort weer eens ga maken..

Houd je van pittig eten?
Ja en nee.. niet te pittig, maar iets pittig mag wel.

Vind je seafood lekker?
NEE! Ik lust echt geen vis en alles wat er mee te maken heeft. Zelfs geen vissticks!

Noem het eerste voedingsmiddel dat in je opkomt wanneer je aan groen eten denkt.
Spinazie.

bron: weheartit.com

 Q: Wat is jouw favoriete eten?

6 gedachten over “Crazy Food Tag – tagweek dag 2

    1. Hahah dankjewel. Ik dacht, welk eten heeft veel variatie; soep natuurlijk. Pasta vind ik ook wel lekker, maar ik ben echt opgegroeid met de Hollandse keuken zoals hutspot en zuurkool enzo, dus eigenlijk neig ik meer naar de wat Hollandse dingetjes. 😉

Geef een reactie

