NYX Blushes Mocha & Mauve.

Ik houd van budget make-up, dat is waarschijnlijk al lang duidelijk. Soms lijkt het alsof alleen hele dure make-up er goed kan zijn, maar niks is minder waar. Kijk maar eens naar het merk NYX (dit is maar een van de vele goede budget merken trouwens, ik zeg niet dat dit het enige goede budget merk is), ze hebben erg goede producten voor een lage prijs. Ik moet toegeven, de verkrijgbaarheid is lastig, maar zelf vind ik dat beginners, maar vooral ook professionals zeker moeten kijken naar NYX. Toen ze bij de Douglas laatst 20% korting hadden kon ik het dan ook niet laten om twee mooie blushes te bestellen.

DSC_3690

De blushes zijn mega populair maar ik had er nog nooit een geprobeerd! Ze zijn erg mooi en ik moest ze dan ook hebben. De kleuren Mauve, Mocha en Taupe stonden hoog op mijn wishlist, maar helaas was Taupe helemaal uitverkocht. Mocha en Mauve waren er gelukkig nog wel, dus die gingen zeker in mijn winkelwagentje.

DSC_3696

De verpakking is simpel, maar ziet er wel erg leuk uit. Je kan gewoon zien welke kleur de blush heeft zonder de verpakking open te doen. Dat vind ik wel altijd handig, anders pak ik het eigenlijk nooit. Op de bovenkant van het doosje staat het bekende NYX logo met het schattige kleine hartje. De blush is ook mooi gevormd, een soort studs van blush, het ziet er leuk uit.

DSC_3718

Op de achterkant staat zoals gewoonlijk de naam van de blush en de ingrediënten lijst. Ik vind het altijd leuk als budget merken aandacht besteden aan namen, daar kunnen zelfs sommige duurdere merken nog wat van leren!

DSC_3717

Dit is de kleur Mocha, een mooie warme roze tint. Ik vind dit een erg mooie tint voor bijvoorbeeld de zomer, omdat hij zo warm is.

mauve

En dit is Mauve. De kleuren lijken erg op elkaar, maar Mauve neigt iets meer naar het oud-roze en is niet zo’n fel kleurtje als Mocha. Ook deze kleur vind ik erg mooi, vooral bij brunettes.

DSC_3724

En dan de swatches. Zoals je ziet heeft Mocha meer pigment als Mauve, maar is Mauve juist mooi zacht. Beide blushes zijn goed op te bouwen en blenden mooi in met de huid.

De conclusie

Aanbrengen: Het aanbrengen van de blushes doe je met een kwast.
Longlasting: Ja, de kleuren blijven mooi lang zitten en gaan niet vlekken.
Pigment: Het pigment van Mocha is beter dan Mauve, maar Mauve is wel een mooie zachte kleur.
Verkrijgbaarheid: In sommige filialen van de Douglas en in webshops.
Dierproefvrij: Ja.
Prijs: €7,- per stuk.
Cijfer: 9

DSC_3695

Q: Heb jij al een blush van NYX in je stash?

2 gedachtes over “NYX Blushes Mocha & Mauve.

Geef een reactie

