Catrice Absolute Rose eyeshadow palette.

Langzaam worden de Catrice en Essence schappen gevuld met de nieuwe producten. Onze Kruidvat had nog niet alles veranderd, maar het Catrice schap is nu grotendeels klaar. Eindelijk kon ik dan de pareltjes van de nieuwe collectie kopen. Ik kocht een mooie lipstick, On The Pink Side Of Life, waar ik overigens geen review over ga schrijven want ik kon niet wachten tot de volgende dag (het was al donker) met het uitproberen en ik heb dus geen fatsoenlijke foto’s. Maar ook kocht ik dit mooie palette. Toen ik het persbericht kreeg was ik hier meteen al benieuwd naar, en ook in de winkel vond ik hem er erg mooi uit zien.

DSC_3858

De verpakking is hetzelfde als de andere Absolute palettes. Zelf vind ik dit wel de mooiste. Roze tinten spreken mij gewoon aan. De verpakking is stevig en het palette bevat 6 kleuren en een applicator. De applicator gebruik ik zelf niet, maar deze zag er overigens beter uit dan de normale applicators. Hier zit namelijk een soort fluffy kwastje aan, waar je normaal twee applicator gedeeltes hebt.

DSC_3864

De applicator is zoals we gewend zijn, een soort driehoekje van een zacht, makkelijk scheurende stof. Het is niet echt een stof, maar ik weet niet hoe ik dit zou moeten omschrijven… Weten jullie waarvan het gemaakt is? Laat het achter in de reacties.

DSC_3865

Dit is dan het kwastje. Een beetje fluffy, het heeft wat van een blending kwast. Ik gebruik dit kwastje eigenlijk best graag, voor de highlighter op het wenkbrauwbot en in de ooghoek. Wel vind ik de kwast erg slordig afgewerkt, kijk naar die haartjes aan de rechter kant.

DSC_3871

Aangekomen bij de swatches. Wauw, dit vind ik echt mooi! De eerste kleur valt een beetje weg tegen mijn huid, maar pigment hebben de kleuren zeker. Persoonlijk vind ik vooral de een na laatste mooi.

DSC_3916

Sorry voor de lichte fall out en de eyeliner. Het ging eventjes mis, maar ik kon het niet opnieuw doen i.v.m. gebrek aan tijd. De kleuren vallen erg weg. Jammer, want de roze kleur is volledig weg. Als ik een bruin nude palette wou, dan had ik wel een andere gekocht… de kleuren zijn ook niet goed op te bouwen. Wel blenden de kleuren lekker.

De conclusie:

Aanbrengen: Het aanbrengen kan met de bijgeleverde applicator, maar ik vind kwasten fijner werken. Let wel op fall-out en gebruik veel van de kleuren, ze vallen namelijk weg.
Longlasting: Ja, maar de highlighter is wel erg snel vervaagt.
Pigment: Het pigment is goed.                                                                                                                         Verkrijgbaarheid: In de filialen van de Kruidvat en sommige Trekpleisters.
Dierproefvrij: Ja.
Prijs: €4,99
Cijfer: 6.5

Wat ze nog kunnen verbeteren: Beter pigment in de looks, minder fall-out, betere afwerking kwastje, betere highlighter.

Q: Wat vinden jullie van deze Absolute palettes van Catrice?

4 gedachtes over “Catrice Absolute Rose eyeshadow palette.

    • Vind ik ook! Het grootste deel van mijn stash mag dan Essence zijn, maar dat kwam omdat ik vroeger het pigment ook beter vond. Veel beter zelfs, tegenwoordig vind ik het maar tegenvallen. Sleek en Make-up Revolution vind ik overigens veel beter qua oogschaduws.

Geef een reactie

