Food

Coca Cola Life

De groene Coca Cola, misschien heb je het al zien staan in de winkels. Het is een ‘gezonde’ cola, voor hoever je het gezond kan noemen. Er zitten veel minder calorieën in, maar heel erg gezond is het nog niet. Ik testte deze cola om te kijken of het net zo smaakt, en of het wel zo gezond is.

DSC_3232

Het is het Coca Cola flesje die we gewend zijn, alleen is deze groen en niet rood. Er zit 500 ml in en is gemaakt van natuurlijke producten. Zo is suiker grotendeels vervangen door stevia extract, maar er zit nog wel suiker bij in.

DSC_3240

Van de ingrediënten werd ik toch redelijk blij, al is het niet de gezondste. Er zit namelijk geen aspartaam in, wat in de light producten wel vaak zit. Aspartaam is namelijk een zoetstof die niet goed is voor je lichaam als je er te veel van krijgt. Ik vermijd aspartaam daarom altijd. Jammer vind ik dat er suiker en kleurstof in zitten, meer dan de natuurlijke producten. Deze twee ingrediënten staan namelijk vroeg in de lijst, wat betekend dat er veel van in zit.

DSC_3259

De calorieën zijn wel een stuk minder. In gewone cola zit ongeveer het dubbele, dit is dus wel veel gezonder dan de ‘normale’ Coca Cola.

En dan het belangrijkste; hoe smaakt het? Het smaakt bijna exact zoals de ‘normale’ Coca Cola, ietsje minder zoet. Zelf houd ik niet zo van cola, en eigenlijk heb ik ook liever Pepsi omdat dat zoeter smaakt. Ik ben dus ook niet zo’n fan van de smaak, maar voor de helft van de calorieën pak ik toch liever deze.

Conclusie.

Smaak: Net als gewone cola, ietsje minder zoet.
Gezond: Gezonder dan gewone cola? Ja. Heel gezond? Nee.
Aanrader: Ja, als je het niet erg vindt dat het minder zoet is.
Verkrijgbaarheid: Jumbo, Albert Heijn… volgens mij in iedere supermarkt. Ik kocht de mijne bij de Jumbo.
Prijs: €1,10
Cijfer: 8

Q: Heb jij de Coca Cola Life al geprobeerd? 

Geef een reactie

