Sleek I-Divine palettes; Oh So Special en Au Natural.

Als ik één budget merk moet kiezen die het beste pigment heeft voor een klein prijsje is het zeker Sleek. Ik houd van de oogschaduws palettes en ook de blushes en de lipsticks zijn fantastisch. Kortom, ik ben fan. Toen ik met kerst twee I-Divine palettes kreeg was ik dus ook erg blij.

De verpakkingen zijn als elke sleek verpakking; simpel mat zwart met in glimmende letters; Sleek MakeUp. De enige nadeel is dat mijn Oh So Special palette niet goed open gaat. Ik moet er een schaar of een pen onder zetten.
Het allerleukste aan Sleek vind ik de leuke namen. Elk palette heeft een naam, elke blush, elke lipstick en zelfs elke kleur in palettes. Ook heeft Sleek altijd een grote spiegel in de palettes zitten, en een applicator, wat erg handig is. Zelf ben ik meer van de brushes dus ik maak van dat laatste eigenlijk geen gebruik.
Eerst gaan we kijken naar het Oh So Special palette. Dit is een palette met roze tinten en bruinachtige tinten. De namen vind ik wel erg leuk.
Bow is een witte matte kleur, Organza een lichtroze kleur met veel shimmer, Ribbon een wat vellere matte kleur, net als Pamper, Gateau lijkt veel op Organza en The Mail is een lichtbruine matte kleur. Ik vind persoonlijk dat Ribbon en Pamper & Organza en Gateau een beetje teveel op elkaar lijken, hopend dat het in de swatches anders blijkt.
Maar eerst gaan we naar het tweede deel kijken. Gift basket is een lichtbruine kleur met shimmer, Glitz een ijsblauwe kleur met shimmer en Celebrate is een bruine kleur die neigt naar paars. Ook deze kleur heeft shimmer. Op de onderste rij allemaal matte kleuren; Boxed is donkerbruin, Wrapped Up een beetje lichter bruin en Noir is zoals de naam al zegt een zwarte kleur.
Van links naar rechts; Bow, Organza, Ribbon, Gift Basket, Glitz en Celebrate
Dit zijn de swatches van de bovenste rij. Helaas valt Bow totaal niet op.. erg jammer. Ook Ribbon vind ik wat tegen vallen, de matte kleuren zijn blijkbaar wat minder. De rest is wel super gepigmenteerd!
Van links naar rechts; Pamper, Gateau, The Mail, Boxed, Wrapped Up, Noir
En dit zijn de swatches van de onderste rij. Pamper is toch wat lichter dan Ribbon, en daarmee ook iets minder gepigmenteerd. Gateau is ook iets rozer dan Organza, waar ik erg blij om ben. De kleuren zijn dus niet exact hetzelfde. Verder zijn alle kleuren vrij goed gepigmenteerd, als had Wrapped Up misschien ietsje beter gekunt.
DSC_2210
Een look mag natuurlijk niet ontbreken. Wauw, wat een pigment en wat blenden de kleuren mooi! Dit had ik niet gedacht als ik naar de swatches wegging. Ik heb hieronder een oogschaduw basis van de Hema aan gebracht en de look afgemaakt met een eyeliner van L’Oreal.
Aanbrengen: Het aanbrengen gaat makkelijk, je hebt al aardig wat pigment als je er één keer over heen wrijft. Je moet je kwast even goed aftikken, want fall-out is zowat gegarandeerd.
Longlasting: Ja, het blijft lang zitten.
Pigment: Op de swatches teleurstellend, maar met een oogschaduw basis in een look is het super.
Aanrader: Ja.
Verkrijgbaarheid: Bij speciale make-up winkels bijvoorbeeld in Groningen, Rotterdam en Hoorn. Verder online verkrijgbaar bij o.a. bol, boozyshop, sleek en beauty88.
Prijs: De prijs licht bij de meeste winkels rond de €9,90.
Cijfer: 9
foto8
En dan gaan we nu kijken naar het Au Naturel palette. Deze heeft wat meer koffiekleurige tinten. De namen vind ik ook leuk.
foto9
Ook in dit palette zitten weer veel matte tinten. Zo is nougat een matte witte kleur, Nubuck een matte grijze kleur, Cappuccino een matte beige kleur en Bark een matte bruine kleur die naar grijs neigt. Conker en Moss hebben wel shimmer, Conker is een bruine kleur die naar paars neigt en Moss is een legergroene kleur die ik zelf heel mooi vind.
foto10
En ook hier weer 4 matte kleur en 2 met shimmer. Honeycomb is een matte gele kleur, toast een matte oranje kleur, taupe is een taupe kleur met shimmer, mineral earth is een donker bruine kleur met shimmer, regal is een matte donkerbruine kleur die neigt naar paars en noir is een matte zwarte kleur.
foto11
Van links naar rechts; Nougat, Nubuck, Cappuccino, Honeycomb, Toast, Taupe.
Dit pigment valt me echt tegen.. behalve Taupe vallen alle kleuren weg! Zo jammer!
foto12
Van links naar rechts; Conker, Moss, Bark, Mineral Earth, Regal, Noir.
Dit pigment is wel weer goed. Het valt me op dat de onderste rijen vaak het beste pigment hebben! Alleen Regal valt weg, maar verder is het pigment prima.
look au naturel
En als laatste natuurlijk weer de look. Hier vallen de kleuren wel goed op, maar ze overheersen elkaar een beetje en wederom heb ik een oogschaduw basis eronder gebruikt. Ik vind Oh So Special dan wel mooier.
Aanbrengen: Het aanbrengen gaat met dit palette iets moeilijker als de andere. De kleuren overheersen elkaar, wat ook niet fijn is.
Longlasting: Ja, het blijft wel lang zitten.
Pigment: Redelijk, maar de kleuren zijn niet allemaal even duidelijk.
Aanrader: Als je een erg goed gepigmenteerd palette wilt, nee.
Verkrijgbaarheid: Bij speciale make-up winkels bijvoorbeeld in Groningen, Rotterdam en Hoorn. Verder online verkrijgbaar bij o.a. bol, boozyshop, sleek en beauty88.
Prijs: De prijs licht bij de meeste winkels rond de €9,90.
Cijfer: 7.8
Q: Welk I-Divine palette vind jij het mooist?
A: Vintage Romace is de eerste die ik kocht, en tot nu toe de mooiste.
2 gedachtes over “Sleek I-Divine palettes; Oh So Special en Au Natural.

Geef een reactie

